כתרי חרסינה

ניצוץ הפנינה!

הופעתם של כתרי החרסינה בשוק רפואת השיניים התקבל בברכה רבה על ידי רופאי השיניים העוסקים בתחום שיקום השיניים וכמובן גם לשמחתם של המטופלים אשר סבלו מחוסר שיניים.

סוג כזה של תותבת קבועה כבש פסגות בתחום השיקום בזכות יתרונותיו הרבים בהשוואה לסוגי התותבות הקודמים והשונים.

אין זהו סוד שכתרים מתכתיים יצוקים מצטיינים בעמידותן לשחיקה וקשיחותן, אך למרבה הצער החיסרון הגדול והיחיד שלהן הוא המראה שלהן מחוסר אסתטיות לחלוטין.

בדרך כלל כתרים מהסוג הזה רופאי השיניים ימליצו להכין אך ורק לשיניים טוחנות,אשר אינן נחשפות בזמן החיוך ואינן נראות בזמן הדיבור.

להבדיל מכתרי המתכת,כתרי החרסינה נראים מאוד אסתטיים וטבעיים אך אין הם עמידים כמו כתרי המתכת… בדרך כלל בכתרי חרסינה מלאים משתמשים במקרים שבהם יש צורך בשיקום בשיניים קדמיות כאשר אחוז הפגם בשן לא גדול.

כתרים,אשר במחירונים מופיעים תחת השם-“כתר חרסינה מאוחה למתכת” בארץ הוא בשימוש כפשרה ברפואת שיניים משקמת.

הכתרים הללו לא רק נראים נהדר,אלא גם עמידים לאורך שנים,כתרים כאלו נותנים פיתרון להרבה מקרים קליניים כמו, שיניים הרוסות,שינוי בצבע השן,שינוי בצורת השן,חוסר שיניים מולד…(במקרים כאלה משקמים על ידי גשר)

כתרי חרסינה המאוחים למתכת באים לשימוש כיום ברוב מרפאות השיניים בישראל ובעולם כולו,כתר כזה רכש לעצמו את הדימוי ככתר הכי פחות בעייתי מבין כל הכתרים.

רופא השיניים המטפל יכול לפעמים גם לסרב לבצע כתר מהסוג הזה במקרים מסוימים של:

*מחלת חניכיים מתקדמת ומוזנחת *שיניים ניידות

במקרים מאוד נדירים מסכמים רופאי השיניים בישראל,אנו נאלצים לסרב לשיקום מסוג זה עקב מנשך מסוים אשר בגללו קיימות בעיות בסגר,או מצב קליני של חוסר שיניים מרובה אשר לא מאפשר אפילו לבצע שיקום בעזרת גשר. .

כתרי חרסינה,כתרים בשיניים,כתר בשן קדמי