מצא שלושה הבדלים

כתרי זירקוניה

למה דווקא זרקוני??

כשלשוק העולמי הגיעו כתרי החרסינה על גבי מתכת זה נראה כאילו יש כבר פתרון לכל בעיית שיקום השיניים.

זה נכון, כשאז, לפני כ 40 שנים, טכנולוגיה זו נחשבה לפריצת דרך ולתגלית המאה ברפואת השיניים המשקמת, שאין בה אף חיסרון אחד ואי אפשר לטעון נגדה שום טענה.

עם השנים שחלפו,רפואת השיניים שיכללה וחידדה שיטה זו, ולאט לאט התחילה להופיע רשימת חסרונות לשיטת שיקום זו.

תחילה הבחינו בכך שהאסתטיקה בשיקום על ידי כתרי חרסינה מאוחה על מתחת אינה מספקת שלמות, כמובן, מספרים המומחים שלנו,י ש מטופלים שאומרים:”למה מישהו יסתכל על זה מקרוב?”,מטופלים כאלה ירגישו עצמם שלמים, גם אם ישקמו את שיניהם בכתרי מתכת בלבד.

אך עם השנים גוברות הדרישות כלפי האסתטיקה,יש כאלה הדורשים שהכתרים יהיו:שקופים, מבריקים, בוהקים כפנינה והדרישות עולות ועולות.

בסיס הכתר,המורכב ממתכת איננו מאפשר לתת את המראה הטבעי של השן וזהו כמובן החיסרון הגדול ביותר של שיטה זו.

יש עוד “בעד” אחד חשוב שיש לציין לצד כתרי זרקוני , אשר מספרים לנו המומחים,זוהי תופעה אותה מציינים מטופלים רבים אשר לאחר הדבקת כתר החרסינה שמאוחה למתכת, ציינו על אדמומיות ואף הכחלה של החניכיים באזור הכתר,זוהי תגובת רירית החניכיים לבסיס המתכת של הכתר, תופעה שלא ניתן לשנות,אך תופעה זו איננה קיימת כאשר משתמשים בכתרים מסוג זרקוני.

ולבסוף,טענה שלישית לטובת החומרים של ימינו, אין זה סוד, שכמות האנשים בעולם המפתחים אלרגיות שונות גדלה פי כמה וכמה,כיום,מספרים המומחים שלנו,אנו מבחינים בהרבה תופעות של אלרגיה לסגסוגת של מתכות שונות למען אנשים אלו, כתרי זרקוני יהיה הפתרון המושלם!