עקירת שיני בינה-עקירות כירורגיות

עקירת שיניים

אובדן…לא נעים….

מתברר שכיום הטכנולוגיות הגיעו לפסגות כה גבוהות, שהאפשרות לשקם פגם במערכת שלמה, ניתן גם על ידי קיום של פרט יחידי מכלל מרכיביה.

בחדשות כיום יותר ויותר מדברים על גידול תאים ורקמות עד לגידול איברים אשר אותם ניתן להחליף באיבר חולה כזה או אחר, ככלות הכול ברפואת השיניים אנו נפגשים בכל יום במקרים אשר רפואת השיניים הקונבנציונלית איננה מסוגלת לתת מענה רפואי מלא.

 

ואז הפיתרון היחידי הניצב מול רופא השיניים לצערנו הוא עקירת השן.
לקבוצת הסיכון מייד נכנסים שיניים אשר נהרסו בצורה קטסטרופאלית על ידי תהליך העששת.
על מנת לקבוע את רמת הרס השן, רופא השיניים מבצע בדיקות קליניות,צילומי רנטגן ו CT,

אשר בעזרתם ניתן להעריך את מצב השורשים, העצם והרקמות מסביב לשורשי השיניים.
עקירת השן,יכולה להיות גם כפתרון לבעיית חניכיים חמורה ומוזנחת,רוב המטופלים נוטים להעריך בצורה מועטה את חומרת הבעיה ואת רמת הצורך בטיפול במחלת החניכיים מוסיפים רופאי שיניים מומחים בישראל.

כתוצאה מההזנחה של מחלת החניכיים עם חלוף הזמן השן שמסביבה החניכיים המודלקים מתחילה להיות ניידת, רמת הניידות עולה ומגיע לשלב בו השן כל כך ניידת,האפשרות של שימור השן או שימוש בקיבוע השן איננה אפשרית ובסופו של דבר היא נושרת בכוחות עצמה.
שן שבורה היא שן שוות ערך לשן אשר איננה ממוקמת נכון בקשת השיניים, אשר בכל מקרה מיועדת לעקירה בעתיד, בדרך כלל שיניים אלה הם הגורמים

לבעיות אצל המטופלים שגורמים להם לסבל רב.
עקירת שיניים – זוהי כבר הבחירה האחרונה,הפיתרון האחרון, גישה אלטרנטיבית, אף רופא מקצועי ומומחה העובד בצורה קפדנית לא ימהר לבצע עקירה, הסיבה לכך היא לא שהרופא רוצה להסיר סבל ודאגה מליבם של המטופלים.

העניין הוא בכך,שלאחר עקירת שיניים,מתפתחים פגמים שונים כמו בעיות סגר, שינוי המנשך ותהליך הלעיסה הופך לקשה לביצוע.

מהסיבות הללו, כל רופא שיניים מקצועי ומנוסה ייעץ למטופליו שאם יש בסופו של דבר צורך בעקירה, יש לבצע שיקום של השן החסרה על ידי תותבת או שתל במועד הקרוב ביותר כמובן לאחר החלמה מלאה של מקום העקירה.

 

עקירת שיניים,עקירת שן תוחנת, עקירות כירורגיות