השתלות שיניים

שתלים – השתלות שיניים

שתלים – להיות או להיות?

עם כל יום שעובר הטכנולוגיות מתפתחות ומתקדמות והפוכות לכל אפשריות…

שיניים, אשר פעם היו מיועדות כראשונות לעקירתן, היום בוחרים לשמרן, ובמקום אלה שכבר אינן, תמיד אפשר לשקמן על ידי שתל איכותי.

אולי,במיוחד עקב סיבה זו מסבירים המומחים שלנו, אנשים נוטים להתייחס לעובדה שהם מאבדים את שיניהם ברוגע מוחלט,הרי אפשר ל”החזיר” את השיניים מבלי כל בעיה, כך כנראה הם חושבים.

אך רק כאשר מגיעים מטופלים אלה לייעוץ אצל רופא שיניים מומחה,וקורה שבאזור מסוים בלסת יש חוסר בחומר עצם על מנת להרכיב שתל במקום זה,רק אז, המטופלים חרדים ומובהלים.

ואולי ישנה גם אפשרות שבכלל לא ניתן לבצע שתל?-זוהי גם מחשבה שחולפת בראש,לשמחתנו, הטכנולוגיות החדישות של ימינו מאפשרות לנו לפתור גם בעיות מהסוג הזה ורבות אחרות.

 במקרים מסוימים,כתוצאה מספיגת העצם בלסת, גם מצד מערת הסינוס וגם חלל הפה,גובה העצם העובי שנשאר ברכס השאירי קטן עד 1 מ”מ.

במקרים הנעלה הרמת מערת הסינוס-סינוס ליפטינג, הוא הפתרון היחידי לכך שיהיה ניתן לבצע את תוכנית הטיפול המתוכננת,שיקום על ידי שתלים.

כיום,רופאי השיניים בעולם משתמשים בכמה שיטות עיקריות לניתוח זה,אם בלסת גובה העצם הנותרת פחות מ 3 מ”מ אז בחורים לבצע סינוס ליפטינג פתוח,וכתוצאה מכך,להתחיל את תהליך ההשתלה עצמו יהיה אפשרי רק כ4-6 חודשים לאחר מכן.

ובמקרים שגובה העצם הנותרת בלסת הוא 7-8 מ”מ, במקרים כאלה ניתן לבצע סינוס ליפטינג סגור,אשר מאפשר גישה למקום ביצוע הרמת הסינוס דרך איזור מיקום השתל בעתיד.

חשוב לזכור,שהאפשרות לשלב את פעולת סינוס הליפטינג והשתל בישיבה אחת, אפשריים רק במצבים בהם גובה העצם הנותרת בלסת גדול מ 3 מ”מ.

 

שתלים-השתלת שן אחת,השתלות שיניים הרמת סינוס ו הוספת אצם, השתלות דנטליות