אששת שיניים

עששת שיניים

עששת, אשר כבר איננה…
עששת, לא ניתן לתפוס אותה בזמן, בתחילת ההיווצרות שלה, כמעט אף פעם לא שמים לב שהיא כבר התחילה.
בדרך כלל, אך ורק מהסיבה הזו,מאבחנים את תהליך העששת בשן כאשר כבר נוצר חלל בשן(חור בשן), הטיפול שבדרך כלל מתלווה לכך הוא במקרה הטוב,סתימה בשן.

 

אששת שיניים

כיום, רופאי שיניים ברחבי הארץ מזריעים שיטות אבחון חדישות,אשר מאפשרות להגיע למצב שבוא המטופלים לא צריכים להגיע מלכתחילה למצב שכזה, ולמנוע סבל וכאב בשיניים שלהם.
שלב העששת ההתחלתית, הנקרא בשם כתם(גיר)לבן או בשפה האנגלית: WSL-WHITE SPOT LESION,בדרך כלל עוברת ללא סימפטומים ותלונות.
למרבה השמחה,קיים “אבל” אחד בדיוק והוא הופעת הרגישות בשיניים.
אם אתם שותים משקאות קרים או אוכלים אוכל חם מאוד,והשיניים שלכם מגיבות בתגובה של רגישות ואי נעימות אשר לא היו לפני, רוב הסיכויים הם שמדובר בתהליך של עששת…ואל תתפלאו, שברגע שהפסקתם לאכול או לשתות, מיד הרגישות והאי נעימות חולפים כאילו לא היו, רק רופא מנוסה בביטחון מלא יאמר לכם האם יש צורך לדאגה או לא?!
במרפאות השיניים המודרניות יציעו לכם שיטות אבחון שונות,אליהן שייכים כמובן בדיקה קלינית ראשונית, צילומי רנטגן, צביעת אזורים בהם אנו חושדים שקיימת עששת בעזרת צבענים מיוחדים,בדיקת ריכוז ואחוז החיידקים ברוק וכד’.
לדוגמא,עששת בשלבים הראשונים בהם כבר יש חלל(חור בשן)כבר ניתן לאבחן על ידי בדיקה פשוטה עם זונדה דנטאלית.
חספוס השן,שינוי צבע בשן,כשהזונדה “נתקעת” על גבי השן מצביעה על כך שיש כבר ריכוך של שכבת הדנטין(שכבה מתחת לאמייל השן)בשן.
אבחון בעיות בשיניים יכול למנוע כאבי שיניים בזבוז כסף וזמן בעתיד, בשביל זה אין צורך כל שבוע להגיע לביקורת אצל רופא השיניים, פשוט תקפידו להיות יותר ויותר ערניים לסימנים אותם נותן הגוף שלכם, כל שינוי ברגישות השיניים לכל סוג של גירוי, זה כבר סימן שיש התחלה של תהליך העששת בשיניים.